Fuck Outsiders!!

2012-05-16 11:39:50
God morgon dolls!! Vet att det inte blev något bloggande i går men tog en liten paus . Men det är en ny dag i dag hihi alltså jag kollade i går på outsiders som så råkade hamna om gamla käringar som åker till Gambia och gifter sig med någon som skulle kunna vara deras barnbarn . För ni som inte vet så kommer jag i från Gambia och jag kan verkligen säga att jag blir sjukt förbannad över hur dom får mitt land att se ut. Som att alla turister åker ditt bara för att utnyttja fattiga små pojkar wtf?. Förstår inte varför man alltid ska prata om det negative när det kommer till Afrika hur ofta är det att man ens för se något om Gambia på tv jo aldrig , När jag säger till någon att jag är i från Gambia så får jag alltid dessa två frågor ( åå Gambia visst är det där alla käringar åker för att träffa unga män?) eller ( Bor ni mitt i djungel i små lerhyddor ?) det är verkligen super irriterad jag skyller inte på dom dumman människorna som säger så skumma  saker dom vet inget om Gambia dom går ju efter vad dom ser och hör . Jag säger inte att det inte finns fattiga människor där det finns det gott om tror mig ska inte sitta här och leka att vi har det skit bra . Det är många som skulle behöva hjälp i Gambia men varför just fokusera på det negative så som i outsiders i stället för att prata om dom här gamla käringarna som åker till paradiset och träffar deras unga djungel män som dom själva säger . Varför kan man i stället inte pratar om allt det positive ? Gambia är ett vackert land det finns mycket att se vi har underbara stränder skit god mat super trevliga människor och det finns så mycket att se och göra där . Kan också säga att det finns väldigt mycket finna delar i Gambia som ser 1000 gånger bättre ut en här i Sverige huse som man aldrig skulle kunna tror skulle finnas just där i Gambia jag älskar mitt land älskar att vara i mitt land och vill någon vacker dag i framtiden flytta tillbaka. Så nu har jag fått ut alla som jag vill säga hahaha hopas ni ens fattar vad jag pratar om.


Kommentarer
Postat av: BlogTools

Hej!



Vill du ha en mer framgångsrik blogg? Behöver du och din blogg en knuff i rätt riktning?



Besök vår blogg http://blogtools.blogg.se för att läsa vad vi har att erbjuda dig nu i samband med våran lansering.



Ha en underbar dag!

/BlogTools

2012-05-16 @ 12:03:01
URL: http://blogtools.blogg.se/
Postat av: MOLLY BERGSTRÖM - uppsala

Hoppas du får en fortsatt fin onsdag! :D

2012-05-16 @ 12:53:46
URL: http://mooollys.se
Postat av: Matilda ♥

GAMBIIIIIAAAA!!!! Åh jag vill dit

2012-05-20 @ 15:02:04
URL: http://majbebis08.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hatar hur media vinklar saker..

2012-06-13 @ 22:35:23



Kommentera inlägget här:

♥ Ditt namn:
♥ Spara?

♥ E-postadress; bara jag som ser

♥ Din blogg/hemsida:

Skriv här:

Trackback